寶寶↖英文學習...我怎麼沒早點發現這QQ即使過往傷心 時間總能治愈一切


英語 翻譯


I know you -- the heartbroken. I've been there recently, and plenty before. I know you better than you think I do. I know heartbreak as well as I know the taste of the ocean in my tears and the way my breath gets stuck in my heart instead of my throat. I know you'd assume I would say that I wish I didn't.

我懂你——傷心的人。我最近剛傷心過,曾經傷心過很多次,我比你想象的更懂你。我懂得傷心的感覺就像我懂得眼淚中咸咸的苦澀味道,是心無法呼吸,而不是喉嚨無法呼吸。我知道你以為我會說:“我真希望沒傷心過。”

I know what it's like to cry when you wake up and realize yesterday wasn't just a dream. I know what it's like to walk with two feet that don't feel like your own. I know what it's like -- to feel alone.

我知道醒來時知道昨天並不是一場夢後痛哭是什麼感覺,我知道走路時覺得兩隻腳都不是自己的又是什麼樣子,我知道孤單是什麼樣子。

I know what it's like to be lost but only because you're so terrified to open your eyes and find yourself forlorn. I know what it's like to be drunk from your tears and sober from the pain.

我知道那種隻是因為害怕睜開眼睛看到自己孤苦伶仃而迷失自己是什麼樣子,我知道被淚水灌醉又從痛苦中醒來是什麼樣子。

I know what it's like; trust me. I know what it's like to be a mess, to be heartbreak's biggest success. I know what it's like to be a fool, to be na ve. I know what it's like to lose my dignity and misplace my faith. I know what it's like to miss my laugh and forget my smile.

我知道這些都是什麼感覺;相信我。我知道生活一團糟,傷心到瞭極致是什麼樣。我知道愚蠢、幼稚是什麼樣。我知道失去自尊、喪失信任是什麼樣。我知道不再大笑、忘記笑容是什麼樣。

I know what it's like to carry regret with you on a chain around your neck. I know what it's like... knowing that the whole world sees you falling and no one is following you down. I know what it's like being down there and seeing the world go on without you.

我知道悔恨像鏈子一樣纏繞脖子是什麼樣,我知道…知道整個世界看見你倒下卻沒人跟隨是什麼樣,我知道摔倒在地卻看著地球沒你照樣轉是什麼樣。

What else do I know?

我還知道什麼?

I know that the darkness fades, and that your smile has the power to light up the sky like the country's brightest Fourth of July. I know that the sun always eventually shines through the clouds, and when it doesn't you learn to dance in its shadows and in the rain like glitter is falling from the sky.

我知道黑暗退去,你的微笑能把天空點亮,就像這個國傢最明亮的7月4日(美國獨立日)這一天。我知道太陽最終總能穿透烏雲,沒陽光時你要學會在陰影下在雨中舞蹈,就像星星墜落天空。

I know that the pain will always be a memory, but I know that memories won't always be painful. I know that you don't just learn to walk again, but you learn to run to new dreams, to old dreams, and to all things.

我知道痛苦總會成為記憶,但我知道記憶不總是痛苦的。我知道你不僅要再次學會走路,你要學會的是朝著新的夢想、舊的夢想和一切奔跑。

I know that you could carry regret with you to your grave, but if you let go of it - if you let go - you can fly right out of heartbreak. I know that the taste of your laughter will taste better than your tears. I made it, and so can you.

我知道你可以把遺憾帶進墳墓,但如果你放手——如果你放下——你就可以從傷心往事中擺脫。我知道大笑的味道要比眼淚好。我做到瞭,你也可以。

I made it long ago but now it's okay to go back to help you because it doesn't hurt to remember anymore. Know that it really doesn't hurt forever. You fall for strangers in coffees shops. You sing along to songs you used to hate.

我很久之前就成功瞭,但現在也能回去幫你瞭,因為回憶不會再使我心痛。我知道痛不是永恒的,你會在咖啡店迷上陌生人,會哼唱起曾經討厭的歌。

I'm happy to report that that stupid line "time heals all" is true. Now I am resilient. Now I am happier alone than I ever was together. Now I know what I want and what I don't. Now I can smile at the past and flirt with the future. Now it's your turn. I know you - you can do this.



我很高興告訴你那句乏味的“時間治愈一切”是對的,現在我一切恢復如初瞭,獨自一人時要比曾經和別人在一起時更快樂,知道瞭我想要什麼不想要什麼,現在我面對過去時能微微一笑,欣然面對未來。現在輪到你瞭,我懂你——你能做到。

Come with me -- come see the beauty at heartbreak's wake. Your life is waiting for you there.

跟我來吧——來看看傷心過後的美,你的生活還在等著你。

聲明:本雙語文章的中文翻譯系滬江英語原創內容,轉載請註明出處。中文翻譯僅代表譯者個人觀點,僅供參考。如有不妥之處,歡迎指正。


本文來源:滬江英語


▼如何準備多益&練習英文/ TOEIC preparation Guideline & Tips for learning English|SARAHLIN


任何"高效率英文免費(〒︿〒)"埋在地下的樹根使樹枝產生果實,卻並不要求什麼報酬。?!


什麼是 留學?- 維基百科

arrow
arrow
    全站熱搜

    玩大陸 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()