太神奇(⊙_⊙)如何在一年內學好英文...完全顛覆你的想像???知乎精選:父輩引用名句給我們的啟示


英文 學習 網站



What quote illustrates some excellent advice your father or grandfathergave you?

你的爸爸或爺爺曾引用過哪些話給過你很棒的建議?

獲得2.6k好評的回答@Diane Meriwether

"Some money is too expensive."

“有些金錢的代價太過昂貴。”

When I got my first grown-up job after college my dad asked me how muchmoney I'd be willing to embezzle.

大學畢業後,我得到瞭成年後的第一份工作,我爸問我願意貪污多少錢。

My dad was an aerospace engineer, one of the most straight-edge ethical menyou can imagine. So I told him the truth, "You raised me to be honest. There isno amount of money that could induce me to steal."

我爸是個航天工程師,是個你能想象的那種最正直最講道德的人。所以我告訴瞭他事實:“你從小教我要誠實。根本就沒有什麼錢能讓我去偷。”

But he wasn't having it. "A thousand dollars?" he asked, "Tenthousand?"

但是他並不接受這個回答。“一千美金?”他問道,“還是一萬?”

"Will I get caught?"

“我會被抓嗎?”

"No one who embezzles thinks they will get caught."

“沒有哪個貪污的人會認為自己會被抓。”

"Ok, so it would have to be enough to escape the country and get a newidentity."

“好吧,那這些錢足夠我逃到國外並且獲得另一個身份。”

"Which is?" he asked.

“要多少?”他問。

"Fifty million dollars." I said. "If they left fifty million with me and Ithought I could get away scout free, I might take it."

“5000萬美金。”我說。“如果他們把5000萬給瞭我,我覺得我可以逃過檢查然後拿走它。”

"Excellent," he said. "Now never sell out for a box of pens and a threehole punch. If fifty million dollars is your price, never steal a pennyless."

“好,”他說。“現在開始,永遠不要為瞭一盒筆或者一個三孔的打孔機而出賣瞭自己。如果你要的是5000萬美金,那就一分都不能少。”

Five advice more.

另外的5條建議。

1) "If you stand on the shores of temptation, the devil will row you aboat." I attribute this sage advice to my grandmother, but it is likely fromanother source. Do not put yourself in situations to be tempted.

“如果你正站在誘惑湖畔旁,惡魔會給你提供一條船。”這是來自我聖人般的祖母的建議,但是聽起來像是來自於別人。別讓自己陷入誘惑的境地。

2) Each individual has strengths and weaknesses. Be smart enough torecognize not only your own strengths and weaknesses, but also the strengths andweaknesses of others.

每個人都有優勢跟劣勢。聰明一點,看清自己的和別人的優勢跟劣勢。

3) Find something to appreciate in everything and everyone.

不管什麼人、什麼事,都要找到其閃光點。

4) Surround yourself with the type of people you want to be.

跟那些你想要成為和他們一樣的人在一起。



5) Direct quote from my father - "Son. You are intelligent. Use your powersfor good."

直接引用自我的父親:“兒子,你很聰明。把你的能力用在好的地方。”




▼英文名字別亂取!!否則在老外面前丟大臉?! 艾力克斯 小優 20160822 一刀未剪版 2分之一強 – 東森綜合台 Wired English Names of Taiwanese.


總結"英文Any time習慣就好↘"愛自己愛的人本身就是一種幸福,你可以記住過去的美好。...


牛津英語詞典- 維基百科,自由的百科全書

arrow
arrow
    全站熱搜

    玩大陸 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()